Onderzoek onder bijna 1.000 scholieren
Uit een recent onderzoek onder bijna 1.000 scholieren kwam naar voren dat veel jongeren vaak niet op de hoogte zijn van de vrijetijdsmogelijkheden in hun omgeving. Uit het onderzoek bleek ook dat Instagram het favoriete platform is onder deze doelgroep, mede door de interactie die daarop mogelijk is. Vanuit het project ‘Opgroeien in een Kansrijke Omgeving’ (OKO) werd het nut en de noodzaak gezien om hier op in te spelen.
Jongeren betrokken bij de ontwikkeling van Lukki
Samen met een aantal jongeren is Lukki gecreëerd. Het Instagramaccount heeft een frisse en jonge uitstraling en is ontworpen om jongeren te helpen hun vrije tijd optimaal te benutten. Op @go.lukki is alle relevante informatie op één plek zichtbaar, waardoor scholieren eenvoudig kunnen ontdekken wat er te doen is op Goeree-Overflakkee.
Eén van de betrokken jongeren geeft aan: “De gemeente nodigde ons een paar maanden geleden uit om mee te denken over het jongerenlabel. We hebben creatief meegedacht over het verhaal en de vormgeving van Lukki. Ook hebben we het logo met elkaar uitgekozen. Erg tof om te doen!”
Wethouder Berend Jan Bruggeman voegt hieraan toe: “Lukki is een mooi voorbeeld van samenwerking tussen de gemeente en jongeren. Dit platform biedt niet alleen informatie, maar versterkt ook de betrokkenheid van jongeren bij het realiseren van hun eigen wensen. Het is belangrijk dat we een omgeving creëren waar jongeren zich op een veilige en gezonde manier kunnen ontwikkelen, en plezier kunnen hebben.”
Jongeren (en hun ouders) worden van harte uitgenodigd om Lukki te volgen op Instagram en zo op de hoogte te blijven van alle leuke activiteiten en mogelijkheden die er op Goeree-Overflakkee te ontdekken zijn!
Meer informatie en het merkverhaal achter Lukki